Stats

Popular Posts

Followers

教學相長

養花種魚數月亮賞星星 於 Tuesday, April 15, 2008 12:21 PM 發表

我的專長是作業研究(Operational Research)。那什麼是作業研究,The Science of Better,看看英國作業研究學會的定義

Operational Research ("OR"), also known as Operations Research or Management Science ("OR/MS") looks at an organisation's operations and uses mathematical or computer models, or other analytical approaches, to find better ways of doing them.

只是我常常被誤以為是統計專長,教書八年來,沒有開過作業研究相關課程,也沒收過任何研究生。目前我上的課程名稱是資訊應用,介紹Excel如何操作使用。

如果無法教學相長,那只好追求自我成長。

Tags:

讀者回應 ( 0 意見 )

Post a Comment

Please leave your name and tell me what you thought about this site. Comments, suggestions and views are welcomed.

如果這篇文章對你有幫助,那請留個訊息給我~